Nuomones formuotojai Lietuvoje

Skaitmeninio turinio agentūros „SuperYou“ sudarytame Lietuvos influencerių reitinge „Instagram“ įtikinamiausia viešosios nuomonės formuotoja buvo pripažinta socialinių tinklų žvaigždės Karolinos Meschino. Antroji vieta – fotografas ir šokėjas Naglis Bierancas, trečia – sportininkas Žydrūnas Savickas.

Toliau rikiuojasi stilistė Agnė Jagelavičiūtė, aktorius Mantas Stonkus, radijo ir televizijos laidų vedėjas Jonas Nainys, humoristas ir renginių vedėjas Mantas Katleris, radijo ir televizijos laidų vedėjas Rolandas Mackevičius ir Ieva Mackevičienė, televizijos laidų vedėja Gintarė Gurevičiūtė.

Lietuvoje internetinė įžymybių rinkodara pastaraisiais metais padarė didelę pažangą

Lietuvoje internetinė įžymybių rinkodara pastaraisiais metais padarė didelę pažangą, tačiau kasdienėje praktikoje vis dar pastebime, kad prekės ženklai renkasi internetines įžymybes per viršelį, nematuodami būsimų rezultatų potencialo. Norint pasirinkti tinkamiausią nuomonės lyderį, šiandien nebeužtenka pažvelgti į jo asmeninę informaciją, reikia įvertinti ir analizuoti rodiklius. Kokybiniai rodikliai, tokie kaip įvaizdis, vizualinis grožis, originalumas, yra svarbūs, tačiau kaip žinoti, kuris influenceris bus efektyvus atrankos etape?

Klaidinga manyti, kad didelis gerbėjų skaičius ir gražus bei stilingas turinys gali garantuoti sėkmę. Asmuo, turintis 100 000 sekėjų, gali apimti tik mažiau nei 10% savo kuriamo turinio. Lietuviškų gaminių reklama gali būti rodoma visuomenei Ukrainoje ar Brazilijoje. Štai rodikliai, į kuriuos turite atsižvelgti kasdienėje praktikoje, kad išvengtumėte tokių situacijų.

Prieš dirbdami su nuomonės formuotojais, paprašykite jų pasidalyti savo auditorijos metrika

Tai visiškai normalu, nes renkantis influencerį svarbiausia suderinti jo auditoriją su savo prekės ženklo auditorija. Instagram platforma suteikia galimybę sužinoti apie vyrų ir moterų sekėjų proporciją, sekėjų amžių, vartotojų iš Lietuvos ar kitų susijusių rinkų proporciją. Pastarasis rodiklis gali pateikti daugiau pasiūlymų prekės ženklams. Pavyzdžiui, jei Lietuvos auditorijos dalis nesiekia 70 proc., o yra sekėjų iš Indijos, Brazilijos, Ukrainos ar kitų šalių, kuriose influenceriai negyveno šalyje pastaruosius penkerius metus ir nekūrė turinio šalis, tai rimtas signalas, kad kai kurie pasekėjai yra netikri. Susipažinę su nuomonės lyderio auditorija, būtinai išanalizuokite ir jo efektyvumo rodiklius. Vienas jų – pasiekiamumas, rodantis, kokią influencerio sekėjų auditorijos dalį pasiekia įrašai ar stories. Geru rezultatu yra laikoma, kai Instagram įrašas pasiekia 50 proc. ir daugiau, o Instagram stories 30 proc. ir daugiau sekėjų. Statistiką apie įrašų pasiekiamumą kiekvienas influenceris mato savo Instagram paskyroje (žr. Insights), tad jeigu su nuomonės formuotoju bendraujate tiesiogiai, galite paprašyti, kad jis tokia informacija pasidalintų. Mūsų rekomendacija – prašykite pastarųjų 30 dienų statistikos ir išsiveskite vidurkį, taip galėsite susidaryti tiksliausią nuomonę apie preliminarius įrašo pasiekiamumo rezultatus.

Turinio įspūdis ir išskirtinumas

Šis indikatorius rodo, kiek kartų buvo parodytas influencerio paskelbtas turinys. Turinio įspūdis visada yra didesnis nei patogumas, nes vartotojai grįžta į įrašus ar istorijas dėl įvairių priežasčių. Kai Instagram rekordas rodo 70 proc., laikomas geru rezultatu rinkoje. Kalbant apie pasekėjų skaičių. Kaip ir pasiektų žmonių skaičių, taip ir turinio įspūdžių rezultatus galima pamatyti pačiame influencerio „Instagram“ tinkle. Įsitraukimu yra laikomi tokie veiksmai, kaip „patinka“ paspaudimai, komentarai, pasidalinimai ir įrašo išsisaugojimai (saves). Visa tai rodo, kad sekėjus turinys ne tik pasiekė, bet ir sudomino. Rinkoje geru įsitraukimo rodikliu yra laikoma, kai į influencerio sukurtą turinį įsitraukia ne mažiau nei 3 proc. ir daugiau jo sekėjų. Kuo procentas didesnis, tuo labiau nuomonės lyderio auditorija yra susidomėjusi sekamo žmogaus kūryba, gyvenimu ir plėtojamomis temomis.